Het is nu 28 maart 2024 - 17:29

2ster duiker

Bevallen die eerste duiken je als 1*Duiker? Dan is het tijd om wat meer onderwaterervaring te verwerven en je voor te bereiden op het volgende brevet, een niet onaanzienlijke stap. Als 2*Duiker laat je bij wijze van spreken het handje van je begeleider los en neem je zelf het voortouw bij eenvoudige duiken tot maximaal 30 meter. Je moet dus onder meer een planning kunnen opmaken, navigeren onder water, eventuele duikongevallen kunnen herkennen én er gepast op reageren. Dat houdt voor het eerst ook een reeks theorielessen in. Evalueren doen we via een schriftelijk examen, gevolgd door een zwembadexamen en een reeks proeven in open water, waarbij je voor het eerst ook zelf enkele duikleidingen doet. In principe kan je op een half jaar tijd je brevet 2*Duiker behalen, maar het comfort van je eigen tempo is ook voor ons belangrijk. Een instructeur om proeven af te nemen, vind je bij TRITON sneller dan een vingerknip!

·         Voorwaarden om te kunnen deelnemen

o    1*Duiker zijn.

o    Minimum leeftijd: 14 jaar.

o    Medisch in orde zijn.

·         Inhoud opleiding

o    Zwembadproeven.

o    Openwaterproeven.

o    Theorie.

o    Examen.

Klink allemaal veel en moeilijk, maar onze instructeurs en clubleden staan steeds klaar om jullie te doen slagen!

Via onderstaande link vind je nog weer informatie.

Bron: https://www.nelos.be/opleiding/Sportduiken.2*D

Laatste update: 07/09/2022