Het is nu 28 maart 2024 - 12:43

Opleidingsplan

Er zijn verschillende brevetten die je kan behalen. Elk brevet heeft zijn eigen eigenschappen, voorwaarden, duikdiepten enzovoort. Het lijkt een hele boterham, maar onze club begeleid je hier stap voor stap in, en vooral, je bepaald zelf wanneer je een nieuw brevet wilt behalen.

Onze instructeurs, opgeleid via Nelos, zijn gebrevetteerd en werken op vrijwillige basis. Dat wilt dus zeggen dat je buiten het lidgeld, aankoop/onderhoud materiaal en eventuele toegangsgelden, geen extra kosten hebt om een duikje te doen. Om een brevet te behalen, dan heb je nog een eenmalige homoligatiekost. Deze vind je terug op de website van Nelos.

Als je start met duiken, dan volg je een opleiding '1 ster duiker'. Hier krijg je alle basis mee om veilig te leren duiken. Meer info vind je via deze link.

Heb je je brevet van 1ster duiker behaald, dan kan je gaan voor '2ster duiker'. Je kan en mag dan wat meer en dieper duiken. Meer info vind je via deze link.

Je bent 2ster duiker, en zou graag 3ster duiker worden? Klik dan snel hier. Als 3ster duiker mag je met 1 en 2 ster duikers zelfstandig het ruime sop in.

Wil je nog verder? Dan kan je 4ster duiker, én zelf (assistent)-instructeur worden.

De sterren kan je behalen mits examens en proeven af te leggen bij Duikclub Triton Kapellen. Wil je verder gaan, en je kiest voor (assistent)-instructeur, dan verloopt dit via onze federatie NELOS. Op de website van Nelos, en uiteraard ook bij onze instructeurs kan je steeds terecht voor alle informatie.

Heb je er zin in? Neem dan snel contact met ons op!